Trade Marketing Senior Executive

Công Ty TNHH Mỹ Phẩm LG VINA


Mô tả chi tiết công việc

* Trade Promotion Planning
- Make monthly promotion plan (trade promotion & consumer promotion)
- Make accurate plan forecast promotion gifts for each promotion program in monthly plan
- Lead execution of monthly trade promotion plan based on agreed timeline, process, volume and trade investment target, trade guideline, trade promotion strategy
- Follow up closely with supplier & related division ( Factory, Logistic, Purchasing…) to ensure promotion products is ready on time for sales as plan
- Work closely with related division (Production, Logistic..) to ensure enough stock for  monthly promotion program
- Monitor and evaluate plan that provide actionable tactics to change and improve
- Work closely with Brand Marketing team & Sales team to ensure  Trade activity align with Brand activity and can be supported for Sales/Marketing objectives and sales targets
- Manage and evaluate trade promotion effectiveness
- Register monthly promotion to industrial and commercial facilities.
* Trade Promotion Budget Management
- Monitor the use of Trade Promotion investment and manage monthly promotion ratio within approved budget 
- Tracking competitor promotion program to understand their budget investment and take action against competitor.
* Merchandising:
- Develop & execute, review merchandising materials (POSM) to help build shopper awareness and demand for purchase product at store (budget, design, plan, allocation)  
- Facilitate visual merchandising in line with the strategies of the organization (product launching , promotion campaign)
- Adapt and execute in-store communication activities for the assigned Brand to enhance sales in store.
* Distribution & availability
- Lead execution of highlight display program to optimize reach and coverage of each program (work closely with all related division: Design, Purchasing, Logistic, Production to prepare all necessary material for highlight display to ensure lead time of each program.
* Analyses
- Frequency store check to observe market movement, competitor action, company performance to study for good analyses of 3C to  support in making effective  trade plan
- Analyze monthly sales data in detail of assigned brand (by categories, by brands, by channels, etc.) to evaluate effective of trade plan.

Kinh nghiệm/Kỹ năng chi tiết

- Female is priority. From 23~28 years old
- College graduated and above
- Computing, statistics, Microsoft Office applications
- Hardworking, patient, responsible, enthusiastic
- Good in basic English
- Well interaction with other department
- Patient, enthusiastic, responsible, hardworking
- 1-2 year in Trade Marketing field

Mô tả

Thông tin liên hệ

  • Cách liên hệ: Nộp trực tuyến, Gửi kèm File
  • Mô tả:

    - Please send your application by online, email or direct to:

  • Tên liên hệ: Phòng Nhân Sự
  • Địa chỉ: Tầng 3A, Toà nhà Empress, 138 -142 Hai Bà Trưng, P. Đa Kao , Quận 1 , Hồ Chí Minh, Việt Nam
** Nhận hồ sơ ứng viên bằng ngôn ngữ: Tiếng Anh
Ngày gởi:
14/08/2019
Ngày hết hạn:
13/09/2019

Tags

Marketing Quận 1 Đối Ngoại Quảng cáo Mỹ phẩm - làm đẹp Mỹ phẩm

Công Ty TNHH Mỹ Phẩm LG VINA Logo

Công Ty TNHH Mỹ Phẩm LG VINA
  • Số nhân viên: 500-999
  • Tên liên hệ: Phòng Nhân Sự
Công ty TNHH Mỹ Phẩm LG VINA là Công ty TNHH 2 thành viên gồm  Công ty Household & Health Care Hàn Quốc và Công ty Dầu Thực Vật & Hương Liệu Mỹ Phẩm Việt Nam ( Vocarimex), được thành lập từ năm 1997. Công ty TNHH Mỹ Phẩm LG VINA sản xuất và kinh doanh các sản phẩm dưỡng da, mỹ phẩm trang điểm và các sản phẩm tạo mùi thơm; các sản phẩm làm sạch & chăm sóc tóc và răng miệng, xà phòng và các sản phẩm tẩy rửa gia dụng khác. Các sản phẩm đa dạng của Công ty Mỹ Phẩm LG VINA gồm các nhãn hiệu nổi tiếng như Essance, E’zup, LacVert, Isa KNOX, Vonin, Cathy Cat, OHUI, Double Rich, Atman…..

Việc làm từ Công ty này

Việc làm khác từ Công ty này >>